zaterdag 10 februari 2024

Praatronde

16/2/24

Nordin

Ik heb veel cadeautjes gekregen voor mijn verjaardag. Ik heb een step gekregen. Ook een lichtzwaard. We gingen naar het park, daar heb ik met mijn step gespeeld. Ik ging super snel. Er waren donuts mee naar het park.

We gingen ook naar het sportpark in Ledeberg. We gingen naar oma haar huis. Ik heb daar thee gedronken.

Baptiste is bij ons komen slapen.

Billie

Ik was in een museum samen met mama, papa, Ida en Charlie. In het museum kon je een auto maken samen met papa en Ida. Er was daar ook een windhokje. Je kon dan voelen hoe hard de wind ging. Je kon het harder of zachter zetten.

Pippa

Ik heb iets uit karton gemaakt. Ik heb dit helemaal alleen gedaan. Het was een poezen/superheld. Achteraan was er een cape aan. Ik was op bezoek bij Bo en daar was een hondje Balou. Het was een circushond. Hij kon op 2 poten staan. Als je “zit” zei dan ging die zitten en kreeg hij een koekje. Ik was met Miki aan het kleuren. Ik was naar de kermis. ik mocht eendjes vangen en heb de toverstaf gekozen.

Wolf

Ik heb een regenboog gezien. We zijn door de regenboog gereden.

Ik heb een hartjeschip gegeten.

Trixie

Ik was aan het dansen in mijn kamer van “Let it go”. Mama en papa keken samen met “de zusjes” (de poppen). Ik was samen met Mae naar de carnaval. Ik heb een beer gekregen. Samen mijn pop Lou op de fiets.

Paul

Ik was in een restaurant voor Milou zijn verjaardag. Ik was aan het fietsen, ik was super snel. Ik was frietjes aan het eten. Daarna gingen we terug naar huis.

Ik was lego aan het maken. We hebben een boerderij gemaakt.

Ik was kaarsjes aan het uitblazen want Milou kan dat nog niet. De nonkel en tante van Ake waren er ook. Papa had twee grote ballonnen gekocht.

Mae

Ik was op de kermis. Ik zat op de olifant. Ik had een deken aan, die was als cape. Ik wou mij verkleden als Anna en Elsa. Ik had de flosh gevangen en dan mocht ik nog eens op de draaimolen. Het was carnaval. Ik had mij geschminkt in een gekke clown.

Jules

We waren Leon zijn kamer aan het maken. Ik heb met lego gespeeld. Ik heb een his gemaakt. Ik heb taart gegeten want Rémi was jarig. Het was aardbeientaart.

Victor

Ik was op bezoek bij mijn vriend Rayan. Ik mocht daar spelen. Het was al donker buiten. Ik was naar de speeltuin met mama. Papa was thuis.

Jet

Je moest met de mannetjes in mijn huis touwtjes er rond doen. Ik vond dat leuk en ik kan dat al.

We waren in de ikea, we gingen frietjes eten. Daarna ging ik een ijsje eten.

Stien

Ik was naar oma en opa Nederland. We mochten daar logeren. Ik heb een regenboog gezien. Ik heb frietjes gegeten met Renee en mama.

Thea

Ik was samen met mama en papa frietjes aan het eten. Ik heb frietjes gegeten met mayonaise en ketchup. Ik heb die samen met papa gehaald. Ik was bij moeke. Ik was aan het springen op 1 been. Er was zand en als je met een spuitje op spoot dan veranderde dat zand van kleur.

James

(Engels) Ik probeer Nederlands te praten met papa. Papa vond het vliegtuig type 4747. Er zijn maar 2 vliegtuigen.

Papa heeft mij naar school gebracht. Mama is naar China met de trein.

(Nederlands) Ik wil een spelletje spelen met mijn papa.

Saad

/

Alex

Er was daar een grote klok. Ik was muntjes in de bak aan het steken op de kermis samen met mama en papa. Ik mocht een speelgoedje kiezen.

Lily

Ik was naar Pierke samen met Alix en oma.  Als het gedaan was mocht ik terug naar mama.

Leo

Ik ga snoepjes eten.

Met papa en mama.

Camions in de straat.

Met de konijntjes en de wortels spelen.

Arthur

 

Jente

Jente turnen. Jente roept. Jente klimmen.

 

 

 19/2/24

Nordin

Ik was koekjes aan het bakken. We mochten vormpjes kiezen.

Ik was een tafel aan het maken van karton. Ik had 2 kartonnen dozen.

Ik had een feestje voor Selma en mijn verjaardag.

Ik was ook naar de blaarmeersen geweest. We hebben daar sap gedronken en koekjes gegeten. Er was daar een doolhof.

Billie

Ik was met mama naar een cafétje. We waren aan de zee. We deden een zoektocht aan de zee. We moesten dieren van de zeehond zoeken. We hebben ze allemaal gevonden. Op het einde hebben we een kleppertje gekregen.

We hadden een zeehond gezien op het strand, hij was daar een beetje aan het rusten. Als hij honger heeft gaat hij terug in de zee. Je mocht er niet naartoe lopen, er stonden kegels rond. We waren een put aan het graven en toren gemaakt. We waren aan het wandelen in het bos.

Ik was bij opa, de babykonijntjes aan het aaien. Ze zijn 3 weken uit. Hij heeft ook nieuwe kippen. Opa heeft ook een cavia van iemand gekregen.

We waren gaan zwemmen aan zee.

Pippa

Ik was naar kapitein winokio geweest. Er was een konijn die fietsen steelt. Ik was met Chloé aan het schaatsen.  

Ik was aan het sporten met Billie. We moesten tussen kegels een parcours doen. Op het einde mochten we even op het springkasteel. Ik was bij chloé thuis, ik was de konijntjes aan het aaien. Die had een bedje om te slapen.

Ik was iets voor mijn nichtjes aan het maken. Ook voor meter en mutti.

Ik was bij mijn nichtjes hun huis. We waren pokemon kaarten aan het wisselen en gekke foto’s aan het maken

Wolf

Ik had pannenkoeken gegeten. We hadden bij papa naar the voice gekeken.

Trixie

Ik was op vakantie naar center parks. We gingen bij de geitjes. Er was een varken met vuile vlekken. Ik was daar blijven slapen, Flynn en Flo mochten bij mij slapen. Ik mocht op een paardje rijden. Flynn mocht ook mee op de pony.

Ik was bij mijn neefje wolf op de schommel. Ik was blijven slapen bij oma en opa. Ik was naar de molen met opa. Het was een lange fietstocht met mijn eigen fiets. Ik was mijn zus aan het wassen in het bad met serpentines.  

Paul

Ik moest met de boot naar Londen en daarna met de trein. Daarna ging ik naar de nonkels van Maake.

Ik was tikkertje aan het spelen. Ik was in het huisje van de nonkels. Daar had ik een baby gezien. Ik had een grijs eekhoorntje gezien.

Ik was een spelletje domino aan het spelen.

Ik ging klimmen in de speeltuin. Ik had een stok gevonden. Een tweede stok mocht ik niet meenemen naar huis van de baas van het bos.

Mae

In het atelier van mama was ik in iets aan het kijken naar streepjes. Ik mocht daar kleuren.

Ik was bij Vaast en remus. Ik was daar een broodje aan het eten en daarna beneden in een speelparadijs aan het spelen. Er was ook een draak waar je op kon vliegen.

Ik was naar kapitein winokio geweest.

Ik was onder water in een tunnel aan het fietsen. Ik ging op de roltrap met de fiets. We gingen logeren in een huisje. Ik was met Juno op de speeltuin.

 

Victor

Ik was met mijn vriend in Lochristi.  Je kan daar op de trampoline springen. Er is een ballenbad en een glijbaan.

Ik was in Oostende met de trein. Oma en opa wonen daar.

Jules

Ik was frietjes aan het eten. Ik was in de eendjes in Plopsaland. Ik was een ijsje aan het eten met chocolade. Ik was in de put op het strand. Ik was op de speeltuin. We waren in jumpsky. Je kan daar springen van hoog naar beneden.

Stien

Ik was op een kampje. Ik moest daar leren over carnaval. We hadden een masker gemaakt, 2 clowns. Ik had een clown op mijn hand. We hebben ook een clown met klei gemaakt. We hadden macaroni als haar.

Miel ging leren over breakdance. We gingen dansen voor de mama’s en papa’s.

Thea

Ik was tv aan het kijken met Basil en Coco. Ik was met Opi met mijn paraplu aan het stappen. Ik was met Elliot op de schommel. Ik was daar in de modder gevallen. We waren in het bos aan het wandelen. Er waren plantjes die kunnen prikken.

Jet

Ik was met Cil, ik was verkleed als een superheldenbeer. We mochten snoepjes en fristi. We waren aan het spelen en ik vond dat leuk. Mama en papa waren er ook, ik mocht niet blijven slapen. Ik was op de fiets. We gingen naar de zee. We moesten fietsen op de brug. Er waren vissen. Ik wou ook eens vissen. Ik zat in een geel autootje, dat was leuk. Ik was een wafel aan het eten. Ik heb schelpjes gezocht op het strand. Ik was een zandkasteel aan het bouwen met een schop. We zaten op de boot. Je mag niet tot aan de lijn want dan kan je in het water vallen.

Ik was een chocomelk aan drinken en pannenkoeken aan het eten. Er was een voorstelling. Ik was op de kermis, ik zat op de brommer.

Saad

Ik ben naar Brussel gegaan. We zijn naar de winkel gegaan.

Alex

Ik was met mama zeep aan het maken. Je moet een kaars smelten. Je kan een kleurtje kiezen. Ik had mijn laarzen en jas aan en toen ging ik in de plassen racen. Ik was een beetje aan het glijden en dan thuis boterhammen gegeten.

Mama en papa hadden een kamp gemaakt. Er zaten hotweels in mijn bak.

James

 

Leo

Ik was noedels aan het eten. Met mama en papa naar een museum van dinosaurussen geweest. Spelen bij Alix.

Arthur

Lily

Ik was een ijsje aan het eten. Ik was bij papi. Samen met papa met het spelletje met de centjes gespeeld. Ik was naar de geitjes gegaan met mama. Er waren veel geitjes. Sien was met mij aan het spelen. Ik was een beetje bang van de geitjes.

Jente

Mijn opa

Ik heb met ballonnen gespeeld.

 

 5/2/24

Nordin

Ik had met oma en opa heel veel pannenkoeken gegeten.

We waren met het lichtpak aan het spelen.

Het was een feestje voor Selma, ze kreeg cadeautjes.

Billie

Ik was in een turnles bij Marijn. Ik had mijn nieuwjaarsbrief voorgelezen. Ik had een cadeautje gekregen, lakens voor op mijn bed. Charlie lag bij mij in bed.

Finn was aan het koersen. Hij is niet gewonnen. Ze moesten rondjes rijden en passeerden steeds bij ons.

Pippa

Ik was bij het lichtfestival.

Er was een dingetje en je kon daar in roepen. Er waren allemaal bloemetjes.

Ik was een bananenbrood aan het maken. Ik mocht de bananen opendoen en met een echt mes snijden.

De brandweer zei tegen mij dat ze elke nacht bij vuurvliegjes op het lichtfestival staan.

Wolf

Ik was naar het lichtfestival. Ik had een goudvis in een spiegel gezien. Ik had de regenboog ook gezien.

Er was een gezicht dat veranderde. Er was ook een lichtgevende bol.

We hadden de drone race gezien. En vliegende lichtjes.

Trixie

Ik was ziekenhuisje aan het spelen. De baby’s lagen in een stapelbed met hun knuffeltjes. Ik was een eenhoorn met een hoedje. Bij oma en opa hebben we pannenkoeken gegeten. In Wervik zeggen ze ‘palulle’.

We hebben ook stoofvlees en frietjes gegeten.  Papa en ik waren blijven slapen bij oma en opa.

Ik was een lammetje aan het aaien. Het lammetje was 7 weken en 7 dagen. Er waren ook konijntjes.

Paul

Ik was op een baby aan het passen. Toen was Zola heel veel aan het wenen en roepen. Ik ging een beetje muziek luisteren.

Ik was in het bos. Ik had een ooievaar gezien.

Ik was ergens bij water en daar was een stok met pluimen. Ik had al die pluimen er af gedaan.

Ik was aan het fietsen zonder kleine wieltjes. Ik was ook veel gevallen maar ik had mij niet pijn gedaan.

Mae

Ik was een chocomelkje in een café gaan drinken. Er waren ook trampolines aan de overkant. Er waren ook houten schaapjes. Ik was gaan picknicken na de circusles.

Benjamin

Ik was aan het spelen met Rueben. We hebben een pannenkoek gegeten. We hebben buiten gespeeld en geslapen.

 

Victor

Ik was in de binnenspeeltuin in Aalst. Ik was daar frietjes aan het eten.

Ik was bij de paarden aan het zitten en dan ging het draaien.

Jules

Ik was pizza aan het eten in het donker. Ik was op de speeltuin bij de KSA. De KSA is niet ver van mijn huis. Ik was een appelboom aan het schilderen.

Stien

Ik was jarig. Ik had een Elsa taart. Ik moest blazen en dan gingen de kaarsjes uit. Er waren veel mensen. Ik was een beetje verlegen. Iedereen ging klappen. Ik had cadeautjes gekregen. Een spiegel en heel veel spulletjes.

Thea

Ik had een tekening gekleurd bij mij thuis. Dat was super veel werk. Ik had heel veel kleuren uit de doos gehaald, ik had nieuwe stiften. Ik ben gaan spelen met Simon en Saly.

We waren in een apenboek aan het kijken. We gingen daar slapen. Miro had een stapelbed.

Jet

Ik was een kasteel aan het maken met papa. Er was alsof een feest. Er was een prinses en een koningin. Ik moest lachen.

Ik was een croissant aan het eten. Ik vond dat lekker.

Saad

/

Alex

Ik was mijn fiets met modder aan het doen.

Er was een grote regenboog met verschillende kleuren. Het was met Alex, mama en papa. Mama had haar sjaal aan.

James

/

Leo

Papa en mama

Museum

Een kraan

Arthur

/

Lily

Ik was in het bad. Alixe was ook in bad.

 

 

 


Geen opmerkingen: