dinsdag 4 juni 2024

Praatronde

18 juni

Nordin

/

Billie

Ik was gaan fietsen met papa en Ida.

Ik was sleutels aan het maken.

Pippa

Ik was aan het rekenen. Ik was dingen aan het afwassen.

Ik was een spelletje aan het spelen met mijn knikkers, ik moest ze in de kleine gaatjes doen.

Wolf

/

Trixie

Ik had een blotevoetenpad gemaakt thuis. De diamanten deden het meeste pijn.

Pippa was bij mij thuis komen spelen. Ik was naar de frituur geweest. Felix van op school was daar ook.

Paul

Ik was met papa in een binnenspeeltuin. Ik zat in een hoge toren. Ik ben van een alsof vulkaan gegleden.

Mae

Ik was speculaascake aan het maken. Eero was toen aan het slapen. Als hij wakker was gingen we naar de rommelmarkt.

Ik was bij de brandweer. Ik mocht samen met Eero en Jefta in de brandweerwagen.

De broeken staan altijd in de laarzen, als ze snel weg moeten kunnen ze erin stappen en de broek optrekken.

Ik mocht brand blussen, geen echte, papiertjes met vlammetjes.

Ik was geschminkt op de rommelmarkt, ik was een prinses.

Jules

Ik was in de fiets, we gingen naar de brandweer gaan kijken.

Ik was in het ziekenhuis.

Victor

Ik was mario aan het spelen.

Jet

Ik was bij de zee in schuim aan het lopen. Je kon ergens op lopen en dan ook vliegen.

Er waren schapen die geen hek hadden.

Ik was bij boer Cees en Margriet. Er was daar een trampoline en een tractor.

Je kon bruine koeien aaien.

Ik was op de boot die ging naar ons huisje.

Ik was bij bot en daar was een voorstelling.

 

 

Stien

Ik was met opa op de orgel. Voor opa was het vaderdag.

Ik was in een jurk aangekleed. Ik ging een ijsje eten. We gingen ook frietjes eten.

Thea

/

James

/

Saad

Gisteren was ik een auto aan het maken.

Alex

Ik was in de trein, we gingen naar het volgende station. We hadden brood mee. Ik had een fototoestel van een dino mee. Ik heb foto’s van de buiten en binnenkant van de trein.

Ik was bij de dino’s. Ik was een standbeeld aan het vinden.

Ik was bij de zoektocht. We moesten een kasteel zoeken waar vliegen inzitten. Er waren echte bijen.

Lily

Ik was bij Pikachu. Er was ook een monster van Pikachu. Ik vond dat een beetje spannend maar nu is het een beetje leuk.

Ik was met plasticine aan het spelen met oma.

Leo

Ik ga de tafel maken met papa en mama.

We hebben een tafel gekocht. Ze zongen daar liedjes.

We gingen de auto wassen met mama.

Arthu/r

Jente

Ik was met Thomas op een moto. Ik was ook bij de brandweer. Ik was aan het rondraaien. Thomas had een hoedje aan. Ik had mijn regenbroek aan.

Ik was in de brandweerwagen. De brandweer maakte lawaai en had een lichtje.

 

 

 10 juni

Nordin

Ik heb een ijsje gegeten. Ik heb spelletjes gespeeld. Ik was aan het spelen in mijn auto.

Billie

We waren naar de zee. Er waren nog veel mensen. We gingen een wandeling doen. We gingen in de duinen spelen. We gingen bij mammie en pappie gaan eten. We gingen verstoppertje spelen.

We waren een boekje over de zee van de wetenschap aan het lezen.

Pippa

Ik was alsof aan het kleuren bij het stemmen.

Ik heb een puzzel van duizend stukken gemaakt.

Wolf

/

Trixie

Ik was naar mijn vake omdat het vaderdag was. Ik had een schelp afgegeven.

Ik was zelf naar de markt aan het fietsen. Dat was leuk want ik had het nog nooit gedaan.

Ik was in de tuin aan het werken. We hoorden veel lawaai.

Ik was in de buitenkeuken aan het spelen. Ik speelde cafétje en moeke en vake kwamen op bezoek.

Paul

Ik was in een park waar ik vogels had gezien, we waren met een bootje aan het varen. Het was super eng op de boot want die wiebelde.

We waren in Spanje.

Ik kon alle dagen in het zwembad.

Lou was mee met zijn mama.

We konden een soort bonen plukken.

Na het vliegtuig moest ik nog 2u in de auto zitten.

We gingen een wandeling maken, we hadden bloemetjes geplukt.

Mae

/

Jules

Leon was jarig.

Ik was op de fiets, op twee wielen. Papa had mijn trui een beetje vast. Ik was aan het klimmen.

Victor

/

Jet

/

Stien

Ik had een kaartje omdat mama jarig was. We hadden die gekocht in de kaartenwinkel. Ik mocht het geven aan mama. We gingen eitjes eten en broodjes. Oma en opa Nederland waren gekomen. We hadden chocoladetaart. Opa en oma hebben mee bbq gegeten.

Thea

Ik was mee gaan stemmen, ik mocht de bolletjes kleuren. Je mag niet buiten de lijntjes kleuren. Daarna mocht ik het in de brievenbus steken.

Ik ben een ijsje gaan eten. Ik mocht ook eens van mijn mama proeven. Het waren hele grote bollen.

James

/

Saad

Mijn broer is een beetje ziek.

Alex

Ik was pizza aan het maken in de keuken. Er was tomatensaus en daarna kwam er kaas.

Ik had een verrassing van de meneren, het was een groene fiets. Plots was ik in het park.

We moesten kegels omver gooien.

Lily

Het is een beetje te moeilijk om te helpen. Gelukkig komt er geen stof naar boven.

Leo

Ik heb een ijsje gegeten met chocolade.

Ik had een waterpistool. We hebben taart gegeten.

Met mama en papa.

Ik was in de boot met Alix.

Arthur

/

Jente

Ik was bij Rens en Chloé. We gingen naar mama luisteren.

Ik was gaan turnen.

 

 

 3 juni

Nordin

Ik ben naar Parijs geweest. We hebben een hotdog gegeten en ijsjes.

Ik heb daar dingen gekocht.

We zijn naar de Eiffeltoren geweest, ik mocht ook een klein Eiffel torentje kopen.

We gingen naar Disneyland Parijs. Ik ben op attracties geweest, die waren leuk.

Billie

Mijn zus was jarig en we hadden taart en cakejes gegeten. We hebben spelletjes gedaan. We waren met onze tenen aan het verven, dat was een opdrachtje.

We hebben in de tuin gewerkt. We hebben een put gegraven en er water in gegoten.

Pippa

Ik was frambozen aan het eten, ik had die op mijn vingers gezet.

Er was iemand een monster en die moest ons pakken maar die was mega snel.

Er was een springkasteel en we hingen daar op. Er was een haai waar je kon opzitten.

Iemand had ons geschminkt, ik was een spin.

Het was Martha haar lentefeest.

We moesten ballonnen vasthouden en dan moesten we ze loslaten zodat ze naar de hemel kunnen vliegen.

Mijn papa was een tekstje aan het zeggen en ik moest een foto tonen.

Wolf

/

Trixie

Ik was bij mijn neefje blijven slapen. Ik was naar het schoolfeest van Wolf. We waren in een springkasteel maar dat was hoog en druk. Ik was bij kapitein Winokio. Mijn neefje was in spiderman geschminkt.

Paul

Ik was in Parijs. We waren bij Pola op bezoek, zij woont in Parijs.

Ik was in een park waar struisvogels waren, er was ook een uil.

Mae

Ik was met opa een frans boekje aan het lezen. Eero was aan het slapen. Ik was buiten een filmpje aan het kijken op de computer.

Ik had een meisje getekend, het was ik in mijn kleedje.

 

Jules

Ik was een spelletje aan het spelen.

Ik was pannenkoeken aan het maken.

Ik was op een speeltuin.

Victor

Ik was naar oma en opa gegaan. We gingen naar het park. Daarna gingen we eten, frietjes.

Jet

Ik heb gespeeld met mama.

Ik had een verkleedpakje om te dansen, maar je kan er ook mee slapen.

Stien

Ik was naar een stad waar je kleren kan halen voor mama’s. We waren in veel winkels. Ik heb een suikerspin gegeten.

Thea

Ik was met mama naar de winkel. Ik ging naar de dierentuin.

James

Mama moest lopen. Ik was op de berg. Ik ga water drinken. Je mag niet springen. Anders heb je pijn.

Saad

Mijn mama is een beetje ziek. Ze is in mijn nieuwe huis.

Alex

Ik was met het treinspoor aan het spelen. Het is een nieuwe.

Er is een station en een brug. Er waren ook auto’s en een kraan die pakjes kan optillen.

In het zwembad was een wilde baan.

Lily

Ik was bij mami. We waren aan de zee. Ik was in de camion en Alixe ook in een camion.

Leo

Ik was met mama donuts aan het maken.

Ik was in het park met Estrella.

Ik was aan het eten. Met papa en mama op restaurant.

Samen met Emil.

Arthur

/

Jente

Ik was bij Rens aan het spelen. Ik ging een koprol doen.

 

 

 

 


Geen opmerkingen: