maandag 4 maart 2024

Praatronde

25/3/24

Nordin

Ik heb 100 keer op de trampoline gesprongen.

Billie

Lily en Renée waren bij ons thuis komen spelen.

Ik was een spelletje aan het spelen met Karel.

Ik was naar de ikea. Ik had een doos gekocht om lego in te steken.

Pippa

Ik was bij Mutti. Daar had ik een potje. We gingen de kelder poetsen want die was helemaal nat.

Buiten had ik iets opengedaan en er waren twee pissebedden.  

Wolf

/

Trixie

Raven was jarig.

Ik was met Flo de ramen aan het kuisen. Dat was een goed idee.

Ik was aan het slapen in een bed van mijn klimrek.

Ik was als frieda Kahlo mijn zaadbommen aan het planten.

Paul

Ik was in de binnenspeeltuin aan het klimmen. Ik was aan het spelen met mijn baby in een hoekje voor kleine kindjes.

Ik had een raket gemaakt van lego. Ik was in het park naar beneden aan het gaan met mijn step.

Mae

Ik was taart aan het maken voor Jefta haar collega’s want ze is jarig.

Ik was op het feestje van mijn vriendje Juno. Ik had een strikje in mijn haar en mijn zwanenkleed. Ik hou van roze.

Jet was bij ons thuis. We gingen pizza maken. Eero had super veel kaas op zijn pizza.

We gingen samen kleuren.

Jules

Ik was naar de draaimolen, in de auto.

We waren aan het kijken naar allemaal mensen die aan het lopen waren op straat. Ik was met de lego aan het spelen.

Ik was frietjes aan het eten.

Victor

Ik was in de ikea aan het eten. Ik heb balletjes en frietjes gegeten. Ik heb daar ook gespeeld.

Jet

Papa was de ijsvogel en ik was de ridderprinses. We waren aan het vechten.

We waren een circus aan het maken met de insecten.

Stien

Ik was bij meter Danielle. Ze heeft een klein baby’tje. Ik had een beschuitje met chocopasta en muisjes. Er zijn daar twee hondjes. Ook nog 3 poezen.

De baby was aan het wenen omdat zijn buikje lastig is.

Buiten hebben ze nog veel meer dieren.

Thea

Ik ben naar de marathon gaan kijken, mama deed mee.

Ik was met papa en mijn vriendinnetjes op restaurant.

Ik was naar een galerie, er waren chocolade eitjes. Er waren kunstwerken.

James

Ik was op vakantie. Ik was op de kabelbaan. De instructeur leerde me hoe ik moest skiën. Mama en papa leerde mij hoe ik een pizzapunt moest doen.

Saad

/

Alex

Ik was met papa iets aan het bouwen.

Ik was een racebaan aan het maken. Ik was auto’s aan het lanceren.

Lily

Ik heb bloemetjes gehaald.

Ik heb binnen gespeeld.

Ik was thuis aan het kleien.

Leo

Met papa en mama gespeeld. Met een vliegtuig gespeeld.

Ik was Peppa aan het kijken.

Ik was met papa en mama bij een baby’tje.

Zwemmen.

Arthur

/

Jente

Een lieveheersbeestje en een mier gevonden.

Jente ging turnen. Ik deed koprol.

 

 

 18/3/24

Nordin

/

Billie

Ik was pizza aan het eten op pyjamadag. We gingen ook een spelletje spelen, carcasonne. William kwam bij ons spelen en we hebben iets gebouwd.

Ik was iets van de olympische spelen gaan doen. De olympische spelen zijn in Parijs. Er was een wedstrijdje van de atletiek. We moesten iets gooien in een band en dan moest je een stuk van de eiffeltoren zetten.

Pippa

Ik was bij de dierentuin. Ik heb sneeuwluipaarden gezien. De ene was achter de boom en de andere was geschrokken.

Je moest lopen en ik was bijna gewonnen. Ik was op een parcours aan het lopen. We gingen naar de orang-oetans. Er waren ook mooie vlinders.

Ik was op het plannetje aan het kijken waar welke dieren waren.

Wolf

/

Trixie

Er was een feestje voor mijn papa. Er kwamen vrienden en er waren ook kindjes mee. Ik was met Pepijn een gebouw aan het maken. Ik had een kleedje aan van K3.

Ik was een verrekijker voor Jet aan het maken, ik vond dat leuk.

Paul

Ik was bij Lou. Hij heeft een vijver waar ik ben ingesprongen. We hebben met mijn laarzen botten gepakt uit de vijver en over ons gedaan.

Ik was bij mijn opa. Ik heb daar een spelletje gespeeld en chocolade gegeten. Eerst was ik kaarsjes aan het blazen en daarna ging ik naar de kermis. Het was dezelfde kermis als die van school.

Ik was in bad met de zus van Lou. Thuis had ik mij geschminkt.

Ik was bij de nonkel van Lou, die had een nieuw standbeeld van een das.

 

Mae

Ik was spaghettisaus aan het maken. Ik heb er geen gegeten, het was allemaal voor in de diepvries.

Ik ging zelf fietsen naar school. Het is een nieuwe fiets, ik mocht kiezen en het is geel met een blinkende bel.

Ik was met Eero een stapel pannenkoeken aan het doen.

We gingen naar de markt, het was aan het regenen.

Ik deed alsof ik de matroos was bij Jet.

Jules

Ik was een spelletje aan het spelen. Ik was taart aan het eten. Ik was een toren aan het maken. Ik was op de speeltuin, op de glijbaan.

Victor

Ik was op de kermis met Khalid. Ik was op een auto.

Jet

Papa was aan het wenen want zijn skateboard was kapot. Hij had ook een ander skateboard maar die was te klein.

Ik was jarig. Mama ging de taart in stukjes snijden. We gingen fruitstokjes eten. We moesten een lange rij maken zodat de fietsen over ons moesten springen. We gingen ook armbandjes maken met mannetjes.

Ik was een kasteel aan het maken met mama. Papa was ook thuis. De prinses en de ridder waren aan het eten.

Stien

Ik was in een restaurant. Ik ging een smurfen ijsje eten. Er waren daar speelgoedjes.

Opa en oma Nederland waren bij ons thuis. We gingen Peppa big kijken.

Thea

Ik was een puzzel aan het maken van een beer.

Daarna van een jongen die een banaan wil eten van een aap.

En ook van een meisje met een roze kleedje.

Ik was naar de speeltuin geweest, te voet. We moesten twee keer oversteken.

James

/

Saad

Met mama, papa en broer naar de kermis geweest. Ik had een boterham.

Alex

Ik was een speeltuin aan het bouwen, dat was met borden.

Met lego bouwen bij oma.

Ik was op de kermis. Ik was op de draaier.

Lily

Ik was thuis met mama. Alix was ook thuis. Ik was thuis aan het slapen en daarna moet ik naar school.

Leo

Spelen. Springen. Draaien. Auto.

Arthur

/

Jente

De bol is in de tuin bij mama. Jente ging eten, chipjes. Mama ging de was opruimen.

Jente was een konijn. Mama ging een auto maken. Jente bij oma. Kleuren.

 

 

 11/3/24

Nordin

/

Billie

Ik was met papa gaan fietsen. Ik was de trapeze in de tuin. We gingen modder maken en modder pannenkoeken. Thor was er ook.

We waren een kast aan het maken.

Alix en ik waren in mijn kamer.

Ik was eendjes aan het vissen bij de kermis.

Pippa

Ik was bij mij nichtjes. Mijn grootste nichtje is 8jaar. Martha heeft mega leuke cadeautjes gekregen. We hadden een lichtbandje want we waren iets aan het spelen.

Ik was bij opa en Mutti. Ik had iets zelf geschreven.

Rosan is komen slapen. We hadden iets lekkers gegeten.

Wolf

/

Trixie

Ik was bij moeke en vake. Eerst was ik met op de speeltuin, daar hadden we een lieveheersbeestje gezien.

Ik was met Peter Gili, mama en papa naar een museum van Jana Roos. Er waren allemaal kleren die ze gemaakt had.

Ik had een brilletje opgezet.

Paul

Ik was bij papa, we hadden iets gemaakt. Ik was op een speeltuin, daarnaast was de zee.

In die speeltuin kon je ook een ijsje eten.

 

Mae

Ik was met Tina en Diederik naar een cafétje gegaan. Diederik is de vriend van Tina. Sara is hun hond, die was ook mee. Daarna zijn de mama’s naar het café gekomen. Ik had daar een chocomelkje gedronken en een croque gegeten.

Ik was bij Karlien op de bureau aan het knutselen.

Karlien heeft een speciale machine waar je heel leuke dingen mee kan maken.

Wij hadden frietjes gegeten, ik had kipjes. De frietjes gingen we delen.

Ik was een ijsje aan het eten, ik had chocolade.

Jules

Ik was naar de boerderij geweest. We gingen op bezoek bij Rémi.

Ik was een bus aan het maken.

Ik was in een zak aan het schilderen.

Victor

/

Jet

Ik was aan het tekenen. Ik had een tent gemaakt met mijn papa.

Ik wou een kermis op mijn arm. Bij het reuzenrad zijn bakjes.

Ik had een treintje gemaakt van mijn fietsen.

Stien

Ik was bij opa en oma tractor. Ik was daar gaan logeren.

Thea

/

James

/

Saad

Ik heb in mijn huis geslapen en gegeten.

Alex

Ik was in het museum van de dino’s. Ik was daar een puzzel aan het maken.

Ik was het spelletje van de bijen aan het spelen. Ik was nog iets van de dieren aan het spelen.

Ik was een grote wafel aan het eten. Ik had ook ijs.

Lily

Ik was met mama.

Leo

Victor in het park gezien.

Ik heb een ijsje gegeten, limoen.

Arthur

/

Jente

Bij meme geweest. Jente had koekjes mee.

Ik was in de winkel met oma. Jente in de bus.

 

 

 4/3/24

Nordin

/

Billie

Tante Ellen was bij mij.

Ik was bij de bowling. Papa was gewonnen. Ik was de tweede.

We waren thuis frietjes aan het eten. We deden het in de speelgoedwinkel.

Pippa

Ik was in het park. Ik ging bladeren en takken in mijn zakje doen. Ik ging een insectendoos maken.

Ik had een boek van de bib waarin staat hoe je een insectendoos kan maken.

Ik was in de graffitistraat en ik had een Pokémon gezien. Ik heb een centje gegeven aan een meneer die dat allemaal gemaakt heeft. Er stonden ook smurfen op de muur.

Wolf

/

Trixie

Ik was met Moeke en mijn peter naar een show van papier. Ze namen boeken en er kwam elke keer iets anders uit.

We konden daar ook knutselen. Ik had iets voor Lou gemaakt.

Ik was met mijn popjes aan het spelen. We hebben nu ook gouden popjes.

Ik was een frambozen ijsje aan het eten.

Paul

Ik was een paard aan het aaien want ik was op familiefeest. Het eerst paard had een baby.

Ik mocht op het baby paard zitten.

Ik was naar de zee geweest en ik heb schelpen gevonden.

Mae

Ik was aan het verven in mijn prinsessenboek. Daarna een circusolifant.

Nordin was bij mij thuis komen spelen. We waren samen chips aan het eten.

Ik was op het feestje van Achilles, mijn neefje.

Pippa ging mee met mij in de fiets.

Jules

Ik was met Leon aan het spelen. Ik was op een speeltuin.

Ik was in de atletiek.

Victor

/

Jet

Nona was aan het skaten en ik was naar de treintjes aan het kijken.

Ik was aan het kleuren met Nona en mama. Ik wou mij ook verkleden.

Ik had een kroon gemaakt met diamanten. Ik zat in een kast, die is niet zo stevig.

Ik had een slang getoverd. De slang is om dagjes te tekenen tot ik jarig ben.

Stien

Ik was met Miel snoepjes aan het pakken want we gingen naar de film. Er waren nummertjes op de stoel en een groot scherm. Er was ook een pauze, dan kan je naar toilet.

Thea

Ik was met Trixie een ijsje aan het eten. Bij mij was het chocolade. Trixie mocht eens proeven van mij en ik mocht eens proeven van Trixie haar ijsje.

Ik was bij de clown machine. Er gingen centjes uitvallen. Ik heb een Anna knuffel gekregen van een meneer op een stoel. Ik was oliebollen aan het eten. Mijn verrekijker was mee, ik had een vlinder gezien.

James

Ik ga in een roller coster morgen?

Saad

Ik heb geslapen.

Alex

Ik was in plopsaland. We waren in de kikker. Ik was met mama in de glijbaan. We waren ook in de roller Coster. Ik was in de pizza winkel. Ik had een waterijsje gekregen. Ik had daar ook een tekening gemaakt.

Ik was visjes naar de andere kant aan het brengen. Ik had een rode pluim gekregen.  

Lily

We waren bij de springkastelen. Mijn papa was mee.

Ik was niet te klein, ik ben groot.

Leo

Ik ga koekjes maken en eten. Koekjes met chocolade.

Nieuwe schoenen.

Ik was in het park. Spelen met papa en mama.

Arthur

Jente

Oma en Carlos. Frietjes eten en vleesjes. Mama ook.

Spelen, boekje lezen.

Jente en Carlos met de bal spelen.

Met oma in de zetel zitten.

 

 

 

 


Geen opmerkingen: